klockan är 23.59

Majoriteten av alla timmar på detta dygn har spenderats på banken och stallet. Efter jag var klar på banken gick jag ner till mormor och morfar, var där i lite mer än en halvtimma innan jag åkte hem. Fick vänta en stund innan syrran kom och sedan for vi upp till stallet. Red Boye i lilla och det fick bli ett lite kortare ridpass idag för det blir ont om tid när man kommer senare till stallet pga att man jobbar. Jobbade mycket på en åttvolt idag med Boye för att böja igenom samt lägga in lite övergångar, för att få honom lite kvickare. Han fick också jobba lite skänkelvikning vilket han flytta och gjorde bra. Nästa ridpass vilket var träningsgruppen jag rider i, det blev en chock. Idag skulle jag tydligen inte ha Kupido utan Darwin och visst blir man lite missnöjd när man sätt fram emot något också nu när tävlingen börjar närma sig och vem snodde inte hästen, jo syrran. Aja det är en dag imorgon också, vi får ta igen det då. Ridlektionen gick väl helt okej måste jag ändå säga, första gången i ridhuset för mig och Darwin och även första gången jag rider honom i grupp och för någon. Vi red fram lite självständigt och han är väldigt stor i stegen trots att man kan korta upp honom. Han var pigg men lite stel och det ena varvet var svårare än det andra, precis som de oftast är. Det är ju lite skillnad från att man rider dem typ dagligen till att sedan sitta upp på dem några månader senare. De förändras ju väldigt fort men kan väl säga att jag red runt och kollade lite hur han funkade. Det var lite annorlunda att rida honom nu och lite piggare när man skutta nu än vad han var när han kom. Började med att rida på åttvolt med lite bommar på båda diagonalerna och sedan hoppade vi sockerbits hinder med tre galoppsprång emellan och vi avslutade med att hoppa en låg bana. Darwin vill gärna rinna iväg lite mellan hindrena eller om jag ska säga i de allra sista galoppsprången innan hindrena. Det går bra och trava och ibland är han väldigt fin och lugn i galoppen med men man måste göra ett par halvhalter lite här och var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0