Första februari & första dagen på banken

Det blev ont om tid att hinna med allt idag, kanske lite tidsbrist denna onsdag men vi är ju effektiv men ibland hjälper inte alltid det. Dagen var planerad så som att vi först skulle jobba och sedan direkt efter åka upp till stallet för att hinna rida samt fixa alla stallsysslor innan vi skulle ha vår ridlektion, teori. Trots att vi skynda oss upp till stallet så blev det en vilodag för Boye, båda manegerna var upptagna av ridskolan så mer otur kan man inte ha och skulle vi ridit ut honom hade vi i princip bara hunnit ut så skulle vi rida hem igen, dessutom var det fruktansvärt kallt ute så vi avstod från det. Detta ledde till att Boye fick vila men det gör inte så mycket, de måste ju få en vilodag också men vi gjorde stallsysslorna klara och sedan var det dags för teori, sitsträning. En red medan den andre longera och den tredje stod och gapa, det var lite så, kort sagt. När vi kom hem var väl klockan åtta ungefär och det blev mat, hungrig som en varg var man och passade på att se mästerkocken plus farmen.
Jag hade önskat att vi skulle fått tömköra för det är verkligen något jag tycker är kul, även om jag inte gjort det så himla mycket men av det lilla jag gjort det så tycker jag det är fruktansvärt roligt. Något jag skulle vilja bli bättre och lära mig mer på. Minns denna teorilektion så väl, år 2013 för Maria. Det var bara två som dök upp, jag och min syster vilket då inte var så ovanligt när vi hade teori men mer tid till att vi skulle få tömköra och det var så himla kul, skulle lätt kunna börja tävla i det efter lite mer träning såklart. Stallet är slutdiskuterat för idag och ska kanske berätta lite om min första dag på banken. Har suttit mycket framför datorn, först för att fixa inloggning och allt som behövs göras också efter det har jag fått gjort några utbildningar man ska göra för att lära sig lite allt möjligt som har med jobbet att göra. Nu blir det lite helg torsdag fredag men ska väl ta mig tid till att plugga lite för i helgen har man lite annat att göra men ska försöka få in någon timme plugg minst varje dag, det hade varit toppen. Tenta om två eller tre veckor så det är bara att kämpa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0