Fettisdag

Måndagen har passerat och skolan blev inställd så istället plugga man hemma och hjälpte morfar med handling efter lunch någon gång och var inte hemma förrän halv fem. Fortsatte att städa mina lådor men det går väl inte riktigt så bra som jag önskat. Det blev tisdag och det var dax att jobba, en rätt lugn dag skulle jag vilja säga. Efter jobbet var jag ner en sväng till mormor och morfar innan jag åkte hem. Vid sju tiden var man på stallet och idag trimmade jag Boye inne i lilla. Jobbade mycket övergångar, speciellt i början för att få Boye lite alert och red öppna i samtliga gångarter. Skillnaden mellan början och slut är otroligt, han är otroligt segstartad men när han väl kommit igång så vill han springa på. Man vill ha den farten redan i början men vi får jobba på det. Nu har jag duschat och är redo för ännu en arbetsdag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0