Vår sista uteritt i sällskap med syrran!

Tenta först som inte kändes så bra men får hoppas att det visar sig motsatsen om drygt en månad när man får resultatet. Det är onsdag vilket betyder att jag har min lektion samt att jag skulle rida Avalon innan, vi hade bestämt oss för att rida ut hästarna idag. Vi följde planen så när vi kom till stallet var det bara att göra iordningen hästen på direkten för att hinna ut innan det blev svart och bilden visar väl att det var rätt mörkt när vi var tillbaka. Med lampa och reflexer så kan man bege sig ut och både Avalon och Boye blir alltid lika glad över att få komma ut på en tur. Mötte inte en enda kotte ute på vägarna men det gjorde inte oss något och det var bara tårna som blev frysen. Det blev en ridtur i alla gångarter och Avalon var väldigt snäll, några glädjeskutt i galoppen men annars kändes han väldigt lydig ute idag. Tog mina halvhalter och bibehöll det tempo jag bestämde mig för, han var framåt men samtidigt väldigt lugn. Guldstjärna till honom och det här var nog Avalons och min sista ridtur med den syrran och Boye, vårt kapitel börjar närma säg sitt slut vilket är tråkigt men sant.
Vad ska man göra utan denna skönhet, han kommer lämna ett stort tomrum!
 
Senare var det dags för lektion men det var sistträning på Prince och Roland, jag fick Prince och vi var två stycken som fick dela på honom. En fick longera medan den andra fick rida och finns inte så mycket mer att berätta, vi fick själva hitta på övningar som vi skule göra uppe på hästryggen. Han var pigg men lyssnade ändå relativt bra, bättre det tänker framåt och man istället minskar med hjälper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0