Ridning idag och igår...


Igår fick jag hoppa upp och rida Boye lite grann. Vi turades om och jag tog andra halvan av ridpasset då Boye kommit igång. Det var ett bra val men då jobbade vi med bakdelsvändingar. Idag var jag tillbaka på Kupido, inte ridit honom sedan det var KM så jag har saknat honom en del. Vi hade dressyr med bommar eller markarbete, man kan väl kalla det både och. Red fram självständigt och till en början kändes Kupido väldigt spänd men han blev bättre. Han kändes bra och det var riktigt kul att sitta på hans rygg igen. Hade som sagt några galoppbommar med 15 meter emellan och vi skulle rida på fyra samt fem galoppsprång och Kupido lyssnade riktigt bra. Medan vi kom på bommarna så trimmade vi runt och jobba hästarna lite självständigt.
(null)
(null)
Det har blivit en dag med plugg, näst intill från att jag vakna till att jag går och lägger mig. Ska kolla igenom anteckningarna sen så säger jag godnatt. Har haft en pluggkompis som hållit mig sällskap under dagen, bästa kissen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0