Genrep och flytt...

(null)
Genrep inför årets luciashow och vår andra och sista träning på kadriljen. En samling för att få reda på hur showen var upplagd och sedan direkt ut och hämta hästarna. Vi är ju ett av de första. Numren så vi gjorde iordning hästarna och värmde upp i Lill innan vi skulle köra igenom kadriljen. Red igenom programmet två gånger som jag och syrran fått ihop och många verka tycka att det var ett bra program, vi försökte göra ett lite nytt och annorlunda är aldrig fel. Det är bara hålla tummarna på att vi ryttare samt alla 8 hästarna sköter sig imorgon. Prince kändes fin när jag red fram honom men hade tyvärr inte samma känsla inne på genrepet tyvärr. Jag tappar honom när jag inte själv får bestämma tempot för att man ska rida jämsides men det får vi jobba på, vi får helt enkelt göra vårt bästa. 
(null)(null)
(null)
(null)
Klockan gick och jag bestämde mig för att skritta ut en sista gång på Avalon. Hämtade in honom som stod längst ner i hagen och idag var det som att han inte ens ville komma in, han brukar ju komma fram till en men inte idag. Det blev en lugn ridtur som ett avslut på hans vistelse här på THF. Fick mig en överraskning när jag tog bort sadelskyddet, det fanns nämligen inga stigbyglar men det var inte hans heller. Det hindrade dock inte mig men red inte barbacka utan det fick bli med sadel ändå, någon gång måste ju vara den första och kanske den sista. Avalon var snäll ute i skogen och det var sista gången Boye fick sällskap av honom och tvärt om. När vi kom tillbaka från uteritten var det bara att göra klart allt till skjutsen kom. Vi kom fram till hans nya stall och han fick komma ut i hagen på direkten, så här i efterhand önskar jag att jag skulle ha filmat eller tagit något kort på honom. Han visade upp sig lite snyggt och fick se hans nya kompisar. Så nu står han i ett mindre stall med tre andra hästar och jag hoppas han kommer att trivas. Han verkar lugn och har kommit in i stallet med en ny boxkompis och kanske blir dem bästa kompisar, super att få uppdatering av Karin.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0