Första december!

Vi går nu in i decembermånad och det ligger snö på marken precis som det ska göra vid jul, vi får se om snön ligger kvar för det är väl snön man vill ha fram till jul. Dock så har väl inte underlaget blivit så mycket bättre ridmässigt, fortfarande isigt på vägarna och snön har inte riktigt lagt sig. Åkte upp till stallet mellan ett halv två och gjorde klar alla stallsysslor och sparade ridningen till sist. Tanken var att vi skulle rida ut, vi skritta fram ute och fortsatte sen inne då Boye fick styltor. Trimmade lite inne och jag tyckte Avalon kändes loj, hade inte riktigt den här bjudningen han haft de senaste veckorna. Jobbade lite övergångar för att få honom lite mer framåt men det gick inte riktigt hem. Alltså han lyssnade på mig men ändå inte, han hade gångarten men att öka tempot ville han helst inte.  När han kändes så loj som jag sa så försökte jag baragöra ridpasset roligt för honom. Man får vara kreativ när man rider, inte sitta på en och samma övning på ett pass utan måste bli lite nytt, variation skadar inte.
(null)
(null)
Hem och duscha, göra sig iordning inför hockeyn. Derbymatch som började lite svajigt men Timrå gjorde en bra sista period där målen sköts in en efter en. Modo spräckte nollan först sedan reducera Timrå och matchen slutade 4-1. Kul med en vinst och ännu roligare med en vinst når man för en gång skull gick på hockeyn. Det var ett tag sen men det är ju roligaste och se Timrå vs Modo.
(null)
(null)
Efter hockeyn åkte vi och hälsa på Svea innan vi åkte hem för att fixa lite inför kalaset i Helgen och mer julpynt ska plockad fram. Idag blev det kvällsfika för min del, en eller två varma mackor. Mums!
(null)
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0