En uteritt och dressyrtrim utan stigbyglar...

Det blev två hästar för min del igår och det är inte en vardag för mig längre men så kul det är. På schemat för dagen stod Boye och Kupido. Började med att rida ut Boye igår och det var rätt bra underlag så vi körde på i alla gångarter. Boye var pigg och glad, han fick göra lite skänkelvikning samt öppna. Det blev en bra ridtur och roligt att få komma ut på en pigg häst. 
(null)
Sedan blev det ett dressyrpass på Kupido. Vi fick välja om vi ville rida barbacka eller inte, ingen i gruppen var väl direkt sugen på den idén så sadel blev det och ingen verkade ville hänga med mig på mitt förslag, att rida i jockeyläder så istället bestämde jag mig för att rida utan stigbyglar. Red fram självständigt och jag red någon meter innanför spåret och fokuserade på att rida varje hörn. Därefter samlade vi ihop oss och red alla fyra tillsammans. Uppdelad på två volter som först gjordes till fyrkanter i skritt och trav, flyttade dem något i hörnen för att få ett så bra hörn som möjligt. I galopparbetet red vi in på hörnlinjerna där vi skulle rida in på hörnlinjen genom att göra bakdelsvändning. Red även några diagonaler i galopp där vi flyttade skänkelvikning och det blev en del samlande arbete. Det var ett av dem bättre och roligare ridpass enligt mig och Kupido kändes bra, jag kan säga att jag känner mig rätt nöjd över ridpasset. Vi är på rätt väg och det blir bättre, tycker även att min sist var bättre, den kändes bra och får hoppas det såg lika bra ut.
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0