Älg, stalljour och EM guld!

Lite kort om dagen i bilder!
Det var riktigt tugnt att kliva upp idag, helst ville jag bara ligga kvar i sängen hela förmiddagen men är det stalljour så är det stalljour. Vilket innebär att man ska vara på stallet från klockan 7 på morgon fram till klockan 8 på kvällen och ja det tar på krafterna. Lördagen brukar gå väldigt bra men när man ska upp söndag, sista dagen så finns det inte mycket energi kvar hos en. Alla hästar var ute innan kvart över nio så det gick fort och alla var lugn och snäll. Sen blev det liten paus av stalljouren också skulle Avalon bli riden och sedan återgick vi till schemat och vi mockade åt alla ridskolehästar samt ponnysar. Det var nog det som var kämpigast idag, då var verkligen min energi nära noll alltså men vi tog oss igenom och stalljoren fortsatte som vanligt. Det var vid halv två som sändningen började till den individuella EM finalen i hoppning och vi satt spikad för att se Peder ta hem segern efter sina fina rundor. Finalen avgjordes efter två omgångar, först var det dem 25 bästa under EM och sedan minskades de ner till de tolv bästa som avgjorde om titeln. Peder tog hem guldet och det måste ha känns helt underbar nu när det var på hemmaplan och allt. Dem var verkligen värd det här och hur grym är dem inte tillsammans!
Efter EM så red vi ut en lugnare sväng och Anastasia  var väldigt lugn och helt obrydd av
allt tyckte jag. Vi skrittjobbade hästarna lite ute på alla möjliga stigar som finns. 
Nu sitter jag här med blött hår och ska packa inför min lilla semester som börjar imorgon,
det bär av tidigt och jag har fortfarande inte packat, why?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0