Tre hästar denna onsdag...

Klockan har slagit tolv men whatever, jag hinner inte med mig. Onsdagen började väldigt lugnt men sen på stallet blir det ont om tid att man knappt hinner andas ibland. Det är tur det är så roligt och kanske det därför är just så mycket man ska eller vill hinna med. Innan stallet var det först skola på schemat för denna dag och man kom hem, åt en macka för att sedan åka iväg till stallet vid fyra tiden. Klockan stack nog iväg och var lite efter fyra men vi åkte iväg till stallet och fick plötsligt en till häst att rida. Lagos ville hänga med ut en tur i skogen så det blev totalt tre hästar för mig idag, syrran ville rida Lagos då det var länge sedan nu så jag tog Boye. Vi red ut lite och sedan avslutade jag med lite mer trav och galopp på plan då Lagos inte skulle gå så hårt, Boye var riktigt trevlig. Han blir piggare ute när man rider med sällskap och tror jag fick lite av det krutet kvar på plan och han kändes mjuk. Kul att trimma med lite fart i honom redan från start, en tumme upp för honom. 
 
Sedan var det snabba ryck för att hinna med lektionen min, lite markarbete för Kupido och mig innan tävlingen. När jag värmde upp kändes det bra men när vi börja skutta över en liten upphöjd bom blev det misstag och dem är på mig. Jag slutar helt plötsligt rida, jag ser att det kommer bli trångt men jag gör inget åt saken, varför gör jag inte det? Rider jag som jag ska flyter det på och fick bättre tryck i honom efter en stund och det gick genast mycket bättre. Kupido går inget på fredag då det inte är någon skola för att det är lov så skulle även då får rida honom lite och det känns bara bra att få känna på honom dagen innan tävlingen. Kan det bli bättre, min finaste hoppehäst!
 
Det tredje och även det sista ridpasset för dagen var med Avalon. Vi hade ungefär samma upplägg som på min tidigare lektion på Kupido. Hoppade fram bra och det gick bra att ta varannan på volten men att ta fyra upphöjda bommar på samma volt blev allt svårare. Han var lite envis ett tag och ville verkligen inte samarbeta med mig utan emot mig. Det var en liten svårare övning för Avalon men vi försökte och gjorde vårt bästa och några fick vi till. Sedan när vi byggde på det småhindren som låg på volt för att sedan komma på ett räcke så kompromissa vi lite så att vi iallafall gjorde det vi skulle fast inte lika komplicerat och det gjorde han bra. Imorgon tänkte jag trimma honom i paddocken, om vädret vill.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0