Tenta, glass och stallet...

Tenta och efteråt blev det in en snabbis för att kolla present åt pappa, blev lite gotta vilket var välförtjänt efter att tentan var överstökad. Det var en mäktig glass det där, åt knappt upp halva innan vi for till stallet några timmar senare. Vi hade varsin häst så vi började med att rida ut i skogen, rätt så lerigt så vi bestämde oss för att travjobba och galoppera dem lite mer i paddocken. I början försökte jag bara få A art ta stöd på yttertygeln, galopperade i båda varven försökte få honom att tänka framåt då han gärna tappar tempot i galoppen. Sedan började jag jobba honom på en åt volt ungefär, så jag fick böja han åt båda hållen samt för att jag ville att det skulle hända lite. Körde detta i trav några gånger innan jag la in en galoppvolt på kortsidan. Han gav efter och kändes bättre ju längre jag trimma och måste säga att han tog galoppfattningarna väldigt bra. Sedan blev det lite snabbputsning inför dressyrtävlingen, innan vi for hem. Har sagt att jag inte ska vara med på dressyr men jag tar det som en träning för både hästen och mig. Vi håller tummarna på att Kupido håller nerverna i styr så ska även lilla jag försöka göra det också får vi se hur det gå. Kupido har inte gått så himla mycket i veckan så man för se hur han känns, sist  jag red honom var det lokala. Klockan rinner iväg och jag måste sova så jag vaknar pepp imorgon även om jag vet att jag inte kommer bli pepp för denna tävling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0