Avalon den gula & Darwin den bruna

Sitter just nu och pluggar lite emellanåt. Dagen började med plugg och avslutas med samma sak, har läst klart den sammanfattningen jag har men har ännu inte lyssnat och sett klart alla genomgångar som ligger ute på yt. Har väl ett tiotal klipp kvar men det är en dag imorgon också, då får det bli lite repetion av allt och kolla alla figurer/modeller. Har även varit och handlat lite, provat lite ridhjälmar och sen har vi varit på stallet också. Det blev ett ridpass med Avalon ute på plan och det var ltie blåsigt i mellanåt och det kom även lite hagel när jag värmde upp. Han fick flytta skänkelvikning från mittlinjen ut till spåret. Försökte rulla på lite mer i galoppen, försökte få honom att tänka framåt.
Nästa häst var tyvärr inte Kupido, han fick vila. Syrran tog Boye på ridpasset vilket gjorde att det blev jag som fick rida hästen med stort D. Vi hade hoppning men det kändes inte riktigt som det, vet inte riktigt vad som saknades. Kan det har varit för att jag hade fel häst eller för att det var mindre hinder gentemot de man hoppade i helgen, nä men skämt och sido. Tycker att ridpasset gick över förväntan, kändes som han behöll lugnet fruktansvärt bra under hela lektionen. Darwin kändes väldigt avspänd och riktigt fin, såklart blir han mjukare och stadigare efter att ha hoppat ett par språng. Det är typ från natt till dag och det är då man skulle vi trimma lite dressyr på honom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0