Plugg och stall, hinner inte mer...

Idag var man ledig från skolan vilket gjorde att man passar på att sova ut lite väl länge. Klev upp och åt lunch, därefter satt jag mig och börja skriva PM2. Som sagt det ska vara klart redan nästa vecka och vi hade knappt börja, en så länge är det bara jag som börjat lite smått här och där men det är mycket, väldigt mycket kvar att skriva. Tycker vi nyss blivit klar med förra PM:et och plus att man ska hinna läsa sju kapitel till på tisdag då man har prov/dugga igen. Det är fullt upp hela tiden, vid halv fyra tiden åkte vi upp till stallet. Syrran har fått testa den nya nu också i två dagar. Boye fick en lugnare tur i skogen idag bara och det tror jag han tyckte var skönt. Han var lugn och det var en mysig tur, komma på andra tankar. När alla stallsysslor och sånt var klart med Boye så var det bara att börja borsta nästa häst. Det var hoppning som stod på schemat idag för ridskolehästarna, Kupido skötte sig väldigt bra om man bortser från att han tjuvgalopperar in, när det är travbommar. Vi lyckades några gånger att komma in i trav och det är en bra början iallafall, det är ju inte så att det blir direkt trångt när han galopperar in men han ska ju också kunna trava som alla andra. Det är ju bra att han tycker det är så kul iallafall, dagens ridpass gick bra. Liten ryttarmiss men hästen sköter sig galant och fixar det endå, tur han fixar till det när jag klantar upp mig, precis som det ska vara. jag tyckte annars att det gick bra, han hade bra sug mot hindrena men det blev inte för mycket utan han har blivit lugnare. Kupido är inte lika mycket överallt som han var förut, han stressar inte upp sig så det är väldigt positivt.
Gamla bilder, måste få med någon som kan fota lite nya bilder så snart som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0