Karantänhästen√

Idag vaknade man inte så sent faktiskt och klev inte heller upp för sent. Jag åt lite taco till frukost eller kan ju kala det lunch också och satt lite vid datorn. Sedan blev det lite städning här hemma, jag fick torka fönsterbrädor och så innan jag tog lite mellanmål och sedan åkte till stallet vid fyra tiden. Nyhästen har fått lite vila men nu var det dags igen och han är väl snäll som vanligt. Springer iväg eller sträcker ut halsen och är allmänt dryg mot mig. Nä men rätt var det är när jag travar så bara sträcker han ut halsen så långt han kan och springer iväg från mig typ. Jag får ingen kontakt med honom och han blir nästan lite stark, känner mig maktlös då och vet inte riktigt vad jag ska göra. Till en början försökte jag få honom att gå rakt, han drar sig gärna inåt eller utåt så jag ville få honom att gå rakt som på en lina. Sedan efter jag travat fram lite lätt så jobbade jag lite skänkelvikning i skritt på en långsidan, skänkelvikning in mot mitten, en volt och sedan skänkelvikning tillbaka ut på spåret igen. Kortsidorna kunde jag ibland lägga volter i trav, fortsatt att trava andra långsidan och la en volt på mitten av den. På den övningen fick han rulla på lite. Sedan tog vi lite galopp i dem båda varven och där förökte jag bara få honom att vara avslappnad och hålla galoppen i ett lite lugnare tempo. Traven skulle jag nog säga är svårast för min del, där har vi lite och jobba på. Får se om jag rider honom imorgon med men två andra hästar står före i kön, jag ska väl nog kunna klämma in honom efter också. Det är lika bra då man ändå är där och innan nästa skolvecka drar igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0