HalloweenÖvernattning2016

Tänkte väl dra igenom gårdagen samt denna dag såhär lite tröttare än vanligt. Igår vaknade jag upp tidigt, strax innan sex vaknade jag och eftersom jag inte kunde sova så passa jag på att se lite serie, den nya serien som jag börjat kolla på. Är fortfarande på säsong ett och tänkte att jag kunde presentera serien när jag avslutat första säsongen vilket borde vara snart, ge mig någon dag. Klockan elva halv tolv så fika jag, packade klart sängkläder och kläder att sova i plus ridkläder, man behöver inte så mycket till en övernattning. Åkte dit i vardagskläder som jag kunde ha efter jag ridit. Kom till stallet vid ett eller om det var innan, det är väl rätt oväsentligt egentligen men pluggade lite till tentan eller läste iallafall någon sida innan jag fick hoppa in i en lektion och hjälpa till då det var några nybörjare som behövde ledare. Sedan tog jag och syrran lite kall trocadero uppe i cafeterian i hennes paus och innan det var tänkt att jag skulle rida men det blev lite försening om jag säger så. Exxet fick vänta lite och det blev lite ont om tid innan vi skulle ha samling med u-sek för att göra iordning inför halloween men var väl kvar tio minuter innan det var sagt att vi skulle samlas. Exxet var en riktig segpropp och man kommer in i manegen och det är bara en där, då känns det bra. Gott om plats och det är lixom inte rörigt eller något men hinner inte skritta mer än fem minuter och vi är plötsligt sex, sju stycken innen i ridhuset och det blir nästan lite kaosigt. Så Exxet fick bara skritta och han är ju under igångsättning så det gör ju inte så värst mycket och inte red jag så länge heller. Ett bra skrittpass men hade velat haft lite bättre framåtbjudning i skritten. Barnen börja komma rätt tidigt och satt väl drygt en timma och tog emot barn, slutligen blev det 30 barn och det var full fart som vanligt på dem.  De måste iallafall ha varit trötta då det somnade väldigt fort efter de lagt sig men det har hunnit med mycket, olika aktiviteter såsom lekar, hopptävling, gula gången, spökhistorier, spökrunda och vad jag hörde så var barnen nöjda och den kusliga övernattningen är över för iår.
Imorse var klockan ställd på åtta men blev väckt lite innan och vid åtta var det dax att kliva upp och göra iordning frukost åt barnen. Efter att barnen bliivit väckte och hunna ätit upp frukosten så kom den vanligaste frågan "Får vi leka i manegen nu". Ungarna har redan ny energi och redo att busa av sig och barnen lämna en efter en. Innan vi började gå mot stallet var det bara städning kvar och sedan var dags att gå till Boye. Madicken red ut Boye och jag fixade alla stallsysslor, kan konstatera att det går trögt när man haft övernattning och har en häst att rida dagen efter men jag har faktiskt klarat mig från att ta en powernap när jag kom hem. Det är väl endå bra för oftas så brukar man däcka så fort man kommer hem men inte idag och det var väl tack vare att vi skulle byta däck på alla bilar. Då sover man nog bra inatt och somnar förhoppningsvis en bra tid också, imorgon är det hoppträning för Kupido och mig, SKOJ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0