Dagarna numera...

Ny kurs och lite nya tider i schemat, har inget på förmiddagarna utan börjar inte förrän efter lunch hela veckan ut. Man vaknar upp vid tio tiden ligger kvar i sängen ett tag till innan man verkligen kliver upp. Skolan börjar kvart över ett numera så det är inte direkt någon brådska utan man klär på sig, käkar lunch och drar ut på tiden. Kommer väl iväg typ någon gång mellan kvart eller tio i ett, har två timmars genomgång/föreläsning. Jag själv tycker i dagsläget att den här kursen verkar lite roligare, det är inte lika mycket läsa eller det har inte blivit det hittills. Det är lite räkna och tänk istället vilket jag föredrar framför att läsa sida efter sida. Det är mycket ord, begrepp som man ska känna till och tycker jag har lite hyfsad koll tack vare att jag jobbat på bolagsverket i sommar. Man kan känna igen vissa bitar och framförallt att man förstår vad hon menar innan hon förklarat dem. Läraren tycker jag än så länge verkar bra, hon går tillbaka litegrann och repeterar saker hon vet är nödvändigt vilket gör att man faktiskt kommer ihåg och verkligen känner att man hänger med. Det är lite varierande mellan teori, genomgång och lite uppgifter då och då.
Eftermiddagarna spenderas på stallet, inte direkt någon nyhet men det är där man är. Senast igår red jag Boye i skogen, det blev första hästen och sedan var det nyhästen Darwin på tur. Boye var pigg och alert, Darwin var inte lika pigg om jag säger så. Han är ju snäll och så trots att han vilat så märks inte det direkt, inte någon som häst som hittar på bus, inte med mig iallafall. Det kanske kommer lite bus bara för jag skriver det, nä men han är verkligen jätte snäll, som jag sagt och det är väl bara att jag tycker att han kan bli lite stark, han springer ifrån mig ibland och det är främst i traven då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0