Tuff dag...

Nyingarna Roland och zigie har flyttat in i stallet.
Vissa dagar är värre än andra helt enkelt och detta har varit en tung dag för mig, inte alls som väntat. Från att vara skitpeppad inför stallet så vände det helt. Trots att jag inte var så peppad så åkte jag och Madicken till stallet ändå, mest för att komma på andra tankar för en stund. Vi började med nyingarna och det gick faktiskt riktigt bra med dem idag. Jag kunde rida självständigt på Roland utan några bakutsparkar eller något annat bus. Han kändes väldigt cool jämfört med hur han var sist i ridhuset. Han vänjer sig nog mer och mer, vi ska väl försöka trimma lite mer imorgon. Vädret är ju inte på topp direkt utan det hade kunna varit bättre. Sedan passade jag på att mocka och sedan var det dax för nästa häst. Lite tidspress var det ju men man utnyttjar all tid man kan. På lektionen fick jag Rick och vi hade dressyr fast med lite bommar. Vi hade självständig uppvärmning och om kg får säga det själv tyckte jag att första halvan av ridpasset gick bra, den andra halvan av ridpasset gick mindre bra eller kanske jag skulle ha sagt övningen. Först red vi skänkelvikning längst spåret och sedan gick vi in och gjorde det på hörnlinjerna och när vi nästan kommit till spåret red vi över en bom och galopperade efter, bytte sen och gjorde galoppfattningen några galoppsprång innan bommen. Denna övningen gjorde vi riktigt bra om kag får säga det själv. Han lyssnade på mina hjälper och gjorde hela övningen galant. Väldigt lydig och allt flöt på men det gjorde det inte under hela ridpasset. När vi skulle rida över tre upphöjda bommar längst långsidan, det var som att det inte var samma häst jag satt på. Ungefär så kändes det, han blev väldigt på och fick verkligen jobba för att ta tillbaka honom, annars skulle han gått på fyra. Vi ville ha in fem och visst vi lyckades men det känns som vi hade kunna gjort det bättre.
Bild sen någon tävling för länge sedan, på Ricken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0