K U P I D O ❤

Åkte till stallet och var väl där lite efter halv tio tiden då syrran skulle hoppa. Jag agerade fotograf och när ändå kameran var med passade jag på att fota Kupido innan han skulle bli kollad.
Finaste K är skadad eller ofräsch igen, man kan kalla det vad man vill men det är ju iallafall inge bra med honom. Han har stått sedan i lördags då det var uthyrning, då var han tydligen ofräsch igen. Det har varit lite fram och tillbaka med honom men när väl vetrinären har kommit och kollat honom så har det inte visat något utan det har varit bra efter några dagar och han har satts igång och kommit tillbaka i verksamheten. Sen rätt var det är så är han ofräsch igen. Det var väl typ första gången han visade något nu när veterinären var här och kollade honom men det visade sig inte lika mycket eller tydligt som man sett förut. Man såg att han inte var fräsch men så mycket som jag såg så vet jag inte hur mycket, är dålig på att avgöra sånt. Kupido fick bedövning efter bedövning och han visade allt mer och mer hur ofräsch han var/är, han börja nicka och man såg tydligare när han sprang. Så eftersom han fick bedövning i kotan och knäet så tog det längre tid eftersom vi var tvungna att vänta emellan varje bedövning ungefär 20 min. Andra hästar skulle också kollas så Bob fick kollas medan vi vänta på att tiden skulle gå, efter nästa bedövning kollades Exxet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0