En vecka kvar till balen...

Hemma har jag inte riktigt gjort något speciellt men syrran och jag åkte till stallet efter lunch någon gång. Jag börja med att mocka och gud så skönt det när det är lätt mockat, en del hästar har sina ställen där dem gör sina behov och helt klart ett plus i kanten. Sedan hämtade vi in hästen efter alla stallsysslor var klara. Gjorde iordning Avalon och gick ut i paddocken och byggde fram. Den lilla busen passade på att bita mig när jag gick och byggde, tror jag haft en lite otursdag just idag. Hoppade fram på ett sockerbitshinder som jag rullade på tre fyra gånger på en volt i båda varven. Sedan förflytta vi oss till andra hinder, en linje på omkring plusminus 21 meter. Innan vi la ihop detta till en bana hoppade jag även en oxer snett igenom. Det blev ganska likt vad vi hoppade med ridskolan i onsdags, fast vi tänker bort hinder nummer 1, 5 och 8 plus att det var lite annorlunda placering på den dåvarande hinder 4 samt 7. Avalon var mycket piggare idag än vad han var sist, galoppfattningarna satt som dem ska och man fick nästa tänka lite tillbaka mellan hindrena. Han är lite piggare ute när vi hoppar och solen låg ju inte direkt på idag så han höll energin uppe under hela ridpasset. Det var garanterat ett av de bästa gångerna jag hoppat honom. Det behövs lite träning men det tar sig.
Efter att man ridit ponnyn och svampat av honom och så, då var det bara att byta kläder för att vara redo för nyingarna. Vi tänkte att vi skulle prova att rida ut eftersom det inte är så kul att bara skritta runt i ridhuset och dem verkade rätt lugna igår. Ponnyn är väl lite modigare än hästen och fick gå först, R var lugn lite tittig men inget problem i början. Vissa saker var läskigare än andra och man kände lite att han ville helst springa raka vägen därifrån men det gjorde han inte såklart. Det blev nog mycket att ta in, han var på tårna innan vi gick in. Lite piggare blev han ju ute än inne men det är bra att veta att dem har lite energi i sig. Får se om det blir lite trav till veckan, vi får höra med Maria på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0