Trassel!

Har försökt konstant att fixa in en film på några språng från dagens hoppträning men det blir bara knas alltihop. Får försöka vidare men ni får nöja er med lite tråkig text istället. Jag skrev i förra inlägget att jag trodde jag skulle få ta Rick idag men glädjen när Pia säger "Du rider Kupido idag" okej hon sa inte exakt så men det får vara citat tecken där ändå. Det kunde ju typ inte bli bättre och trots att man var på stallet så pass tidigt så hann jag inte se första gruppen som red. Det blev så mycket och tiden bara flög iväg, tog rätt lång tid att få in den fega Kupido. För det första ville han inte komma in, utan att ens gå mot honom så sprang han i fullgalopp. När man fått tag i han så var det inte över. De har hållt på att ta ner snön från taket på ridskoledelen, så de var en snöslunga och snö forsade ner. Kupido blev trippig och visste inte alls vart han skulle ta vägen, flög från höger till vänster men tillslut kom vi in.
HOPPTRÄNING - När vi börja red fram så ville jag bara att han skulle vara lugn och avslappnad, han var väldigt rytmisk över bommarna som vi bara rullade över ett par gånger i både trav och galopp innan vi börja hoppa. Han kändes lugn och fin, fick inte bråttom utan höll sitt tempo hela tiden. Vi började sedan att hoppa två räcken som stod på långsidan och skulle i början ha sex galoppsprång emellan hinderna. Ta gick fin fint, han var inte lika på utan tog det lugnt och vi fixade de galant. Hoppade de ett par gånger åt båda hållen med lite högre hinder eftersom, sedan skulle vi rida på fem, vilket blev rätt bra när hon höjde och Kupido blev bara mer och mer på så han behövde jag inte tänka något framåt på. Hoppar han in bra på första hindret så gick det galant, ena gången kom vi lite nära och då blev det lite långt på slutet. Det blev bara att jag var tvungen att göra om, göra rätt och sedan var det inget med det. Sedan bytte vi långsida och hade ett litet kortare avstånd mellan hindren, fast då var det först bara ett sockerbitshinder och sedan ett stigsprång. Första gången drog han lite mot höger men de resterade gångerna så hoppade han bra där, 4 galoppsprång emellan och kom inte knasigt en enda gång faktiskt. Han var riktigt duktig idag och på slutet hoppade vi en kort bana på fem hinder plus sockerbitshindret. Träningen överlag tyckte jag kändes bra, det blev en ryttarmiss då jag plötsligt bara sluta red efter att han tog sig över vattenmattan utan problem. Vanligtvis stannar han inte på den men nu de senaste gångerna vi hoppat den så har han varit jävligt larvig, bara en massa dumheter så den vägran som kom på hindret därefter tar jag helt på mig. Det roliga var att jag hade övertalat mig själv att vi skulle klara den idag utan problem och det gjorde vi faktiskt, en morot till Kupido. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0