Skola 11:20

Då har man nästan alldeles nyss vaknat och jag har tagit fram grejer, så att jag är redo att hoppa in i duschen. Tänkte duscha håret igår kväll men orkade helt enkelt inte göra det, vilket resulterar att jag får göra det idag innan jag åker till skolan. Man blir ju pigg och vaken då iallafall, fast börjar inte förrän tjugo över elva men ändå. Hinner ju åta någon lättlunch innan jag åker till skolan. Gårdagen blev ju bättre än väntat faktiskt. Jag var ledig från skolan, chillade hemma och tog det lugnt. Åkte ner en stund till mormor som blev glad över lite sällskap. Sedan blev det stallet och goda nyheter om jag får säga själv. De ville att jag skulle sätta igång Kupido, veterinär hade varit och kolla honom men utan några problem. Han såg fräsch ut med andra ord, så jag skrittade honom idag. Han verkade inge märkvärdig utan kändes som Kupido, väldigt lugn för att ha stått prick en vecka. Det känns bra att han ite var halt eller nått utan han måste gjort något den dagen. Som sedan gått över, han hade ju tydligen varit lös tidigare innan han skulle longeras, som jag skrev förut. Så istället för att ha två hästar hade man tre hästar, så Julia fick ta Tibor, också red vi alla tre hästarna samtidigt. Var även duktig och smörjde stövlarna innan vi for hem och det behövdes. Innan jag la mig igår så var det bara en sak kvar att göra. Eftersom att man var ledig så var man ju även tvungen att läsa i boken som vi läser i svenska kursen. Nu är jag på elfte kapitlet och har snart läst ut halva boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0