Annandag påsk

Denna måndag har varit rätt lång känns det som, tiden brukar vanligtvis bara flyga iväg eftersom jag har en lektion och sedan på eftermiddagarna brukar vi vara på stallet och rida, mocka med mera. Idag blev det inget stall då Natalie själv kunde rida och Tibor har ju för den delen blvit riden både lördag och söndag, likaså Kupido. Så att dem fick vila idag var alldeles passande. Vi får väl se om Kupido går lektion imorgon, har ridit honom i skritt och trav, han känns fräsch och jag är mycket glad över att han är på G igen. Vem vill inte ha en fullt frisk häst lixom, alla föredrar nog det.
Idag åt vi påskmiddag med tre rätters och tanken var att jag skulle fota och lägga upp allt här men knäppte bara på förrätten då minnet inte är på topp nu när man är ledig. Jag glömde helt enkelt att knäppa innan jag hade ätit på det två övriga rätterna men ni får helt enkelt nöja er med en matbild. Till varmrätt blev det lite småplock av allt vad man ville ha, som en påsktallrik brukar se ut. Det man gillar det tar man eller vad jag ska säga, det var både varm och kall mat helt enkelt. Nu bara för någon stund sedan åt vi efterrätt, det blev schwarzwaldtårta och efterrätten blev då lite försenad eftersom man var för mätt efter både förrätten och varmrätten, jag höll knappt på att orka varmrätten.
Brorsan med sambon var här idag och åt med oss, jag fick en liten förskottspresent. Fyller ju inte år förrän sista (30) april och dit är det ju över en månad till. Fick lite prylar från the body shop med doften Pink Grapefruit plus en ögonskugga från kiko. Nu blir det tv, andra säsongen av Ex on the beach.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0