Vilken dag, AM-körkortet borta, halkbanan mm.

Denna bil nedanför åt upp mitt körkort....
Det blev en tidig morgon, klockan sju åkte jag ner till körskolan för att bege mig mot Härnösand där vi skulle ha risktvåan, även kallat halkbanan. Det var bara jag som åkte från Timrå, vilket gjorde att jag fick köra första biten. Hämtade upp två killar påvägen dit, i Torsboda och den fjärde åkte dit på annat sätt, de fick vi veta när vi var utanför körskolan i Härnösand. Aja rätt ointressant att läsa detta såhär rakt upp och ner men nu kommer väl det lite roligare. Körläraren jag med, hade bort mitt AM-körkort. Det börja med att han ville skriva av det hära numret och så, jag körde och när vi bytte förare efter att jag kört halva biten så börja han leta i hela bilen efter det. Tillslut fråga han om jag fått tillbaka mitt körkort, vilket jag inte hade fått. Tillslut slog det att det hade försvunnit in i bilen och han kunde inte få ut det utan behövde hjälp med att få upp. Han hade lagt det mellan förarsätena, svårt att förklara men öppnade denna sak när kortet låg på och det försvann bokstavlingen. Det slutar med att jag åker hem utan något körkort alls men som han sa, en rätt intressant historia att berätta om man blir stoppad. 
Framför denna makapär någonstans under eller i, så ligger nog mitt körkort
Därborta på halkbanan så gick det väl bra, vi började med lite teori innan vi fick köra två och två. Fyra varv med olika hastigheter i varje, 30, 50, 60 samt 70 och varje varv innehöll två bromssträckor, en på halt väglag och en på strävt/asfalt. Sedan fick vi köra lite slalom på den "hala" sträckan och sedan även köra en kurva som var hal eller vad man kan kalla det. Det blev som en sväng åt höger och sen åt vänster. Som sagt är jag nöjd, jag höll mig på vägen även om jag ett tag trodde jag skulle hamna i diket, känner mig helt klart säkrare när jag satt bakom ratten om jag säger så, haha. Efter all körning var klar avslutade vi med att få testa volta med bilen och typ köra ner i diket.
Efter att jag var färdig i Härnösand med halkbanan så var mitt nästa stopp, skolan. Jag tycker inte det lät så smart att ha kvar allt till den allra sista dagen. Så nu har vi nästan tre lakan klara och bara ett återstår att skriva på, sedan att vi kan fylla på dem lite mer är bara något vi kan göra allteftersom. Vi klarar oss hur dem är just nu också, det tog sina timmar att skriva, två tappra elever drog sig till skolan för att göra det och jag är iallafall nöjd med den ena texten. Att spraya var allt svårare men när man kommer in i det, går det ju bra. Texten jag skrev för hand tycker jag är snyggast även om jag inte är helnöjd men i sin helhet är det lakanet finast. Klassen lät nöjd och kan inte påstå att det kan vara något annat än det, det är ju verkligen INGEN som tar tag i något i dessa klasser. Får se hur långt de kommer imorgon, det är dansträning först och sen måste allt bli färdigt för på torsdag smäller det.

Kommentarer
Postat av: Hannah Margreta

Halkbana är bland de roligaste jag har gjort!
Hoppas du hade roligt också!

Svar: haha, jorå visst var det kul. Dagen bjöd på mycket skratt :)
None None

2016-06-07 @ 20:29:01
URL: http://hannischh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0