Terrängträning med Flamenco

Idag var det terrängträning och inte på vilken häst som helst utan det blev på Flamenco, den vita springaren. Vi började med att rida fram och hoppa lite i paddocken över några stockar och tunnor. Med tanke på att det var typ andra/tredje gången jag red Flamenco såg gick det väl ändå bra. Han hoppade och gjorde det jag ville att han skulle göra. Inte direkt någon häst som föll mig i smaken direkt, visst att det inte är något fel på hästen men tyckte han var lite tråkig. Det är dock bra att det finns lite alla möjliga slags hästar, vissa gillar man mer än andra helt enkelt. Han är ju verkligen hur snäll som helst och hoppa kan han ju, han var riktigt duktig idag. Provade även att hoppa dike vilket han inte brydde sig det minsta om, i skogen tog han det lugnt. Inte för taggad men var väl inte seg heller, fick gasa lite mer på plan för att få lite tryck i honom, det behövdes inte i skogen. Han får klart godkänt och det var kul att hoppa trots att det var på fel häst. Kupido åker på betet till veckan, de börjas köra redan imorgon tror jag. Han förtjänar ett tidigt bete ändå, så glad att vi fick vara med vår första lokaltävling iår även om han varit mycket skadad, därav blev det ingen andra tävling men det är sånt som händer.
Lite svårare att få bilder i skogen, fick bara någon enstaka men skulle få någon fler skickad till min mejl så ni får ålla utkik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0