Dax att duscha...

Det är nu dax att hoppa i duschen efter att ha varit i stallet. Idag skuttade vi över lite hinder, så det blev ett ridpass med lite lättare hoppning skulle jag vilja kalla det. Hade inte Kupido, eftersom han fortfarande inte är fräsch, Rick hade jag inte heller utan idag skulle jag provhoppa Roland. Den nya storhästen, de första skutten här på ridskolan och han skötte sig. Det är verkligen en hur snäll häst som helst, orädd för det mesta och väldigt vänlig, han har det lite svårare i galoppen då han inte är så stark just där men han känns fin och rida, vilket är kul. Hästen får över godkänt och jag säger att det är en av de bättre jag ridit som "ny" häst, dock är det ingen som Maestro och tror även att jag tycker Lagos var/är roligare. Däremot tror jag att Roland kommer bli en bra ridskolehäst, han verkar ha det här lugnet, är trevlig att rida och framförallt väldigt social i spiltan. 
Ridpasset gick som sagt bra, Roland skötte sig men blev lite trött mot slutet vilket gjorde att de sista sprången inte blev lika bra som de andra. Han hoppade faktiskt helt okej, känns dock som att huvudet åker ner mot backen och man måste ge honom långa tyglar när han hoppar. Galoppen är svår att hålla mot hindret och om det är några galoppsprång till nästa hinder medan att hoppa med ett galoppsprång emellan gick bättre. Han fick ett bra flyt och hade lite mer bjudning. Han var duktig och han måste få upp orken/kondisen lite bättre så kommer det bli toppen det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0