Champagnefrukost & Guldkotten...

Det blev en tidigt morgon, upp klockan sex för att torka håret så att det skulle vara torrt. Fixade iordningen en baugette som jag kunde äta på skolan, sedan Plattade jag håret och klädde på mig innan jag begav mig mot skolan. Klockan sju var det, den så kallade champagnefrukosten. Jag är inte någon människa som vanligtvis käkat frukost även om jag vet att det är en viktig måltid. Magen vill bara inte ha det men vissa dagar händer det. Idag är en sådan dag, det är champagnefrukost på skolan så det är klart jag käkar frukost lixom. Älskar verkligen baguetter så klev upp och gjorde en sådan, med egen röra som pappa fixat ordning dagen innan och gott var det.
 
Guldkotten gick väl bra, vi klarade dansen utan några större misstag och med tanke på hur mycket vi tränat så kunde det inte vara så mycket bättre än det blev. Det var iallafall fruktansvärt kul och så otroligt skönt att det är den absoluta sista dagen på skolan. Tävlingarna gick väl bra dem med, vi vann första tävlingen som var kast med ägg och andra tävlingen kom vi typ 3:a, vilket var kast med stövel och sista tävlingen var blindfotboll där vet jag inte riktigt om vi kom trea eller något liknande. Vi Kom iallafall två, vi torska med ett ynkligt poäng över samhällsklassen som kallar sig b. Det kändes surt men vi ville ju inte heller gå ut på trappan allra först, det var bra att komma två, fy fan vad bra vi är. Tänk att det var den allra sista dagen jag gick i na3, tänk vad tiden går fort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0