stall, bio och stall igen

Det blev en snabb tripp till stallet först för att hinna med allt innan bion. Medan jag mocka fick kusin gå med Boye och sen så red vi Sky och Tibor som blev rädd för en häst som gjorde galoppombyte. Egentligen var det Tibor som blev rädd och Sky hängde väl på Tibor men det var i början, efter det så var det lugna båda två. Sky var väl lite seg kan jag tycka. Sedan var det bara att brassa in till stan när vi var redo, först in på dollar$tore för att köpa några drickor. Vi köpte biljetter där eftersom det var ett tag sen den hade premiär, det var ju lixom vid jul. Lite sent ute att kolla på men bättre sent än aldrig tyckte jag. Hade ju en biobiljett jag var tvungen att göra mig av med på stört då den gick ut nu på onsdag. Så man kan ju säga att man hade ju sista chansen att hinna gå på bio och det är något som man har planerat varje vardag men idag klämde vi in lite biomys. Sist jag gick på bio var under 2012, ett bra tag sen. Efter bion åkte vi hem fika och sen tog jag mig upp till stallet för att hjälpa syrran med det sista, så passade på att prata lite med Kupido innan vi larma och låste. Nu sitter man här efter att gästerna åkt hem och vi har hunnat se farmen. Slängde in bilderna jag tagit idag från min my story på snap bara för att vi hade gäster här men nu har det åkt och jag har tid att blogga och skriva lite mer.
Angående bion som vi var på idag klockan sex så var det ju inte fullsmockat som ni ser utan alla människor satt ovanför men det var inte alltför många. Jag och Linnéa såg En underbar jävla jul som hade premiär i slutet av förra året någon gång i november har jag för mig. Däremot har det inte blivit så att jag kommit iväg tidigare på någon bio utan har pratat om bland annat denna film och även the hunger games, den senaste men som sagt har det inte blivit något av de utan nu några månader senare. Hur var filmen då? Jo jag tycker att den var väldigt bra, det måste jag säga. Jag skrattade ju ett flertal gånger så nog måste den har varit rolig iallfall, den bjöd på lite av varje skulle man kunna säga. Lite humoristisk med dramakaos och med många fördomar kanske man skulle säga. Det var mycket dem sa utan att tänka på vad dem egentligen sa men vem gillar inte Robert Gustafsson, han är ju bra. En film jag tycker man ska se, jag tänker inte spoila något ifall någon av er tänker se den eller om ni kanske redan har hunnit sett den. Däremot kan jag säga att utan ha vetat något i förväg om denna film så var det lätt att ana eller förstå vad som skulle komma skall, inget kom väl som en chock om jag säger så men värd att se, så lägg det på minnet En underbar jävla jul med ett flertal igenkända skådisar. Filmens handlig lite kort bara. Det är ett killpar Simon och Oscar som tillsammans med sin vän Cissi köpt ett dödsbo, de alla tre delar en hemlighet som ingen av resten av deras familj/släkt vet. Den måste de nu dela med sig efter att ha skjutit upp den in i det sista. Cissi är gravid i nionde månaden och frågan är, vem är pappan.  Dessa nya husägarna vet en sak iallafall, det är hundra procent säkra på att denna trion ska bilda familj.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0