en helt annan häst!

Veckorna rullar på och går relativt snabbt ändå när man tagit sig förbi 3 skoldagar av fyra totalt. Som tidigare skrev jag att jag skulle till stallet efter jag käkat och självklart går man efter det man planerat. Åkte först och hämta upp Linnea som skulle få rida Tibor, så jag red samtidigt som henne strax innan träningen och tog sporrar idag på Sky och han var en helt annan häst. Jag förstår inte hur han kan kännas så himla annorlunda, det måste ha varit en bra dag för honom och kanske till och med mig. Fick höra från lite olika håll att han såg fin ut och det måste jag få säga att det är inte alltid man får höra det samtidigt som man tycker att det känns så otroligt bra själv. Känslan var på topp och det var riktigt kul att rida honom, tog även lite galopp idag och hästen var pigg och framåt. Han hade en bra bjudning som man kunde använda sig utav och bättre för mycket bjudning än ingenting alls. Han är ju en dressyrhäst och det vet vi ju men det är en häst man verkligen msåte rida för han gör inget gratis denna kille. Idag var han underbar, idag var han dyr kan jag lova. Efter vi ridit så såg jag och Linnéa en hoppträning innan vi åkte hem till henne, hon hade lite plugg och det hade jag med. Hjälpte väl henne lite med matten, hon har ju fått prova lite grunder från matte 1 på gymnasienivå. Nu är jag hemma iallafall och pappsen har köpt kollegieblock så jag har rutit till matten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0