två skimlar, Boye och Tibor

Det är ju måndag och klart att det betyder stall på eftermiddagen. Madicken hann nästan knappt hem innan vi åkte till stallet. Där vi först fixade och donade åt Boye, eller vi delade väl upp stallsysslor så det gick dubbelt så snabbt. Det handlar om att vara smidigt så man kommer hem någon gång. Promenerade med Boye i ridhuset i 30min och han ville mest stå still eller bli kliad, det är förståeligt att han tycker det är tråkigt att bara få skritta, han är bra sugen på att springa och busa. Hann även rida Tibor eller skrittjobbade honom bara litegranna, han kändes fin men lite seg. Han ska ju skritta minst ett par veckor till och vi tar det sakta men säkert men han är nog världens snällaste. Lyssnar på minsta lilla hjälp, jobbade lite halter och böjde och ställde honom. Sist jag satt på honom var när jag skulle rida igång han i september förra året men den igångsättningen varade inte länge då han inte kändes fräsch. Svårt att säga något nu när man bara skritta men håller tummar och tår att han är fräsch. Vi får se vart det här leder, tur han är snäll när han stått så länge lill Tibbe.
Måste fixa lite nya bilder på Boye, ska försöka bättre mig på att fota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0