Tankar kring serier och så...

Förra veckan skrev jag ett inlägg angående om jag skulle börja berätta om lite serier jag sett eller fortfarande ser på. Det finns ju en hel serier som jag skulle vilja dela med mig eller rekomendera om ni inte redan har sett den eller dem. Jag själv gillar serier där det händer mycket, det får inte vara ett avsnitt där inget händer för det blir så himla tråkigt. För att jag ska ha koll på alla serier så har jag ett dokument bara för det, jag är inte den som gillar uppehåll från serier för gud vad jobbigt det är alltså. Man glömmer så lätt bort vad som hänt innan och speciellt när man ser på flera samtidigt. En del serier har amn fastnat på då man inte hittar de andra säsongerna, jag vill ju se det som är gratis och det finns ju en massa sidor som erbjuder det och man vill ju ha kvalité också. Tänkte att jag ska börja med detta från och med nästa vecka, så jag kan tänka mig att det kommer ut ett inlägg om en serie på lördag. Måste bara ta mig tid att fixa ett inlägg och kanske en mall så jag skriver ungefär samma saker om alla serer. Tänkte att jag skriver lite om vad den handlar om, favoritkaraktär och även lite kort om karaktärerna om man vill veta mer om dem. Betygsätter serierna från 1-10⭐️, favoritscen och lite annat.
Måste även dela med mig av denna "ryttaren som alltid lyckas vara i vägen" och jag kan säga att det är inte bara på framhoppning det finns ekipage som är i vägen. Det är jämt och ständigt när man har ridlektion också och då riktar jag mig till ens hopplektioner främst. Människor måste börja öppna ögonen bara, en del är verkligen inne i sin egen värd när man rider. Jag tror att även de själva hade blivit less om någon alltid var i vägen för dem, så svårt är det inte att ha koll på den som hoppar. Vet man att andra rider så måste man ju hålla koll, ibland spelar det ingen roll om du skriker att det ska flytta sig utan det står kvar som att vart jag vist inte vad skulle hoppa, men ändå har den hoppat samma hinder innan, hur var det med minnet om inte annat så kan du ju stå bredvid hindret istället för rakt framför eller mitt i landningen på hindret. Nog blir jag frustrerad och visst en gång kan det vara okej men det är gång efter gång, människorna är väl inte trög heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0