Den nya veckan...

Förra veckan bara svepte förbi och det är nu redan vecka sex och skulle nog påstå att jag har en rätt fullspäckad vecka framför mig nu. Dagarna är så gott som planerad och tiden kommer bara flyga iväg känner jag redan nu. Det blir typ stall varenda dag, kanske blir ledig någon dag från stallet men också skola mån-, tis-, tors- och fredag.  Hela helgen blir tillbringad på stallet då det är dax för jour, bara att ladda upp inför helgen. Sedan har jag två skolgrejer som ska göras klart till veckan, så inge vila här inte. 

Har haft problem att ta mig in på bloggen idag, vet inte riktigt varför men emellan skolan och stallet provade jag men kom inte ens in på blogg.se. Det kanske har varit problem idag, jag vet inte riktigt men vad har hänt idag då. Började med att åka till skolan för min vanliga måndag som består av en svenska lektion men blev kvar på skolan då det blev lite missförstånd på lektionen. Just nu kan jag bara skratta åt det men blev lite halvt galen när jag och issa inte visste vad felet var. Inte undra på att vi inte förstod det när allt var rätt, lite kaos men nu stänger vi den här diskussionen. Kom inte hem förrän klockan var halv två och då blev det karins lassange, mums. 
När Madicken kom hem så åkte vi till stallet, idag började vi med att rida då det var ledigt och inte en enda människa som red. Veterinären hade kollat några ridskolehästar idag, bland annat Tibor, Farao och Prymus. Tibor ska fortsätta skritta, i ytterligare sex veckor. Vet inte om tanken är att han ska få skritta hela mars ut, vi tar en vecka i taget. Efter vi ridit så redovisade vi u-seks ekonomi och lämnade in verksamhetsberättelsen. Så nu är allt klart inför ungdomssektionens årsmöte. Sen blev det mockning och packa hö åt Boye. Han blev kollad i fredags och har sen i lördags fått skritta med ryttare. Så nu blir det inga promenader med honom på ett tag utan lite skrittjobb på ryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0