Den bästa utav dem alla!⭐️

Idag har jag sett avsnitt efter avsnitt på the following i hopp om att hinna se klart den innan imorgon. Har inte bara slappat utan har blivit lite städning här hemma också. Sen stall på eftermiddagen, först ett ridpass på Tibor som jag bara skrittar. Han är ju så snäll och lyssnar bra på samtliga hjälper, han är ju bara för go. Sen efter allt var klart med Boye så var det bara att börja med nästa häst. Det bar markarbete som stod på schemat för mig och Kupido och det gick faktiskt skit bra om jag får säga så. Idag var han verkligen fin, efter uppvärmningen så föll allt på plats. Vi fick värma upp hästarna lite självständigt innan vi påbörja någon övning. Han var otroligt mjuk och lösgörande, skulle kunna ha ridit ett dressyrprogram med honom idag alltså. Vi börja med lite bommar på backen som vi red på en båge men la en volt i mitten över några bommar också. Kupido kändes avslappna och fin, allt flöt lixom vara på, därefter så skulle vi komma på två sockerbitshinder med 24 meter emellan och räkna galoppsprång. Jag tyckte inte att Kupido var så på som han bruka och när han blev det så gick det att korrigera, jag kunde ta tillbaka honom emellan. Avslutade med att lägga upp bommarna till små hinder och tog bågen som också innehöll en volt med ett hinder i bågen. Hästen var lugn idag jämfört med hur han brukar vara och det var något positivt men han var ändå inte lat. Guldstjärna till Kupido idag och vi ser fram emot den kommande hopptävlingen.
Tibor👆
Kupido👇

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0