28 februari 2016

FÖRBEREDELSE - Man vill ju vara ute i god tid så att man inte behöver stressa och därför valde vi att åka till stallet vid sju snåret och när jag väl hade kommit upp ur sängen så kände jag mig vaken. Inte lika trött som att vakna upp till skolan men det kan ni ju förstå varför. Jag ska inte ljuga, utan kan säga att jag har längtat efter den dag då vi skulle få göra vår riktiga första start tillsammans. Innan har vi inte tävlat mer än klubbtävlingar och så otroligt glad att jag fått frågan att göra detta och man får hålla tummarna att det blir fler gånger. För det är ju mer tävling det här en klubbisarna man är med på.
 
STALLET - När vi kom till stallet hade vi god tid på oss och vi borstade och fixade hästarna så att det var redo för att bli sadlad och så vidare. Sen gick vi och anmälda oss eller sa till att vi var här men det var ju inte det lättaste, dem hittade inte Kupido i startlistan och trodde inte att han stavades med K utan det var gssningar att han stavades med antingen Q och C men det fanns det inte heller någon. När de sökte på mig så kom han fram, hur vet jag inte men paniken slog mig ju att något blivit fel och aa behöver inte ta det nu. Därefter gick vi banan och eftersom vi var där på lördagen så visste man ju redan hur banan skulle vara, vilket underlättade det hela. Sjäklvklart så gick vi den för att vara stensäkra och sen bytte vi om och kunde därefter börja rida fram när det var tid för det. Värmde upp lite lätt i paddocken i skritt och trav, Kupido var lite spänd och så men det kan jag förstå att han var. 
FRAMHOPPNINGEN - Det tog ju sin tid att komma in till framhoppningen då varken Kupido eller Rick ville gå in, de var funktionärer som försökte leda in dem men det gick lika dåligt det. Tillslut kom Pia till undsättning som fick in dem båda på framhoppningen, nästan utan problem. Det var ju lite annorlunda gentemot vad vi har för regler på klubbtävlingar, att bara rida i vänstervarvet därinne kändes fel men det gick ju bra. Tanken fanns ju om att det kanske skulle vara kaos därinne men jag tror det var rätt lugnt eftersom jag startades bland dem första. Kupido kan ju hoppa utan tvekan men ibörjan tappade jag högersidan på honom men mot slutet blev det bättre och bättre måste jag säga. Det är så himlas lätt att han faller ut till höger och tycker han det är trångt så drar han sig till höger för att göra plats, det är jag medveten om för det har han alltid gjort. Fick ett par riktigt bra språng inne på framhoppningen och efter jag hoppat oxern två gånger kände jag mig redo för att gå in på banan.
 
PÅ BANAN - Väl inne på banan skrittade vi runt medan den före hoppade och när det var vår tur så fick vi visa vad vi gick för. Kupido sög tag i hindrena som jag känner igen honom i, i onsdags saknade jag det här suget och vi kom nära på något enstaka hinder men banan i helhet gick finfint. Alla bommar låg kvar och vi blev nolla i klassen. Kupido var inte alls för studsig utan tyckte att han fokuserade bra inne på banan precis som jag och jag är nöjd över rundan. Visst kan jag hitta lite saker jag kunde gjort bättre men det är lätt att vara efterklok men vi tar med oss det till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0