Två hästar denna onsdag också..

Det blev en lite längre sovmorgon för mig idag och det förtjänade man när det inte är någon skola. Gick ner och duscha nästan på en gång, hängde bara en tvätt som var klar och satt igång en ny innan jag tog en dusch, vuxen poäng till mig för det med tvätten. Slog in lite julklappar och plockade ihop lite lätt innan man åkte till stallet. Det blev två hästar denna onsdag med men inte samma som förra veckan utan idag blev det Boye och Kupido, det blev ett ridpass med dressyr och ett med markarbete.
Först blev det ett dressyrpass med Boye och han fick först av allt lite miljöträning då det var lite allt möjligt framtaget i ridhuset. Han fick göra mycket övergångar och det blev lite voltarbbete på det. Inte så jätte långt ridpass då jag skulle rida en till häst efteråt. Efter Boye var det Kupidos tur och har inte hoppat honom sen vi var med på lokala den 13 nov, så det är över en månad sen sist. Ni kan ju bara ränka er hur glad jag var för att få hoppa honom igen även om det bara var lite små hinder och så. Dock så varade inte den lyckan särskilt länge, Kupido var sig inte lik utan han kändes trött och var inte riktigt med i svängarna idag. Det kändes som att han inte tyckte det var något kul att få hoppa, visserligen hade han gått lektioner tidigare idag. En "lugnare" lektion med skolan också en hopp lektion en lektion innan vi red. Han var inte så pepp som jag var i början men jag fick igång honom bättre och bättre men det var inte hans vanliga jag. Det var endå kul att sitta upp på honom igen för han blev väldigt fin efter jag tagit något skutt och vi var varma i kläderna så att säga. 
Efter stallet hann vi även med birsta en sväng, åkte in vid nio tiden och kollade in eventuella julklappar.

Kommentarer
Postat av: Ellen- tävlingsryttare

Låter som bra ridpass! :D

Svar: Jorå, helt okej. Ena hästen hade väl inte sin bästa dag men det kan dem ju inte alltid ha heller. :)
None None

2016-12-22 @ 13:32:27
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0