Onsdagen 14/12 ridpassen...

 Avalon
Längesedan jag trimmade honom i ridhuset men nu var det dax igen. Jag började med att värma upp honom lite i alla gångarter och gjorde en övning av det som stod framme. Rätt basic med start och stopp, volt på kortsidan och lite slalom på långsidan. Därefter bytte vi övning och Avalon fick flytta skänkelvikning på ena långsidan, in mot mitten och sedan ut igen, ungefär som ett halvt timglas. Han gjorde bra ifrån sig så ett bra ridpass på den gula ponnyn. 
 
Lagos
Evigheter sedan man red honom. När han kom så red jag honom innan han kom in i verksamheten och hade han på någon lektion när Kupido blev skadad. Sedan har det inte blivit så mycket mer på honom. Fick ha honom ett tag då Kupido blev borta i några veckor har jag för mig men det var länge sen nu. Kupido har hållt sig på banan och det är jag gladare än alla för. Dock så fick jag ha Lagos i onsdags och anledningen är väl oklar men Kupido gick andra lektioner så det blev jag och Lagos på lite hoppning eller markarbete. Jag tycker väl att galoppen behöver fortfarande bli bättre, det känns hela tiden som om han kommer bryta av så man måste hela tiden driva på samtidigt som man måste hålla tillbaka honom för att korta galoppen. Den biten tycker jag fortfarande inte är bra men han hoppar alltid och gör verkligen sitt yttersta. Det är en charmig häst att rida även om jag tappat lite tycke för honom nu när man inte ridit honom. Hästarna blir annorlunda när det kommer in i ridskolan och man inte har ridit dem på länge, det är ingen nyhet. Det är iallafall inget fel att rida Lagos, han var en rolig häst att rida närhan kom så han är lite speciell men syrran rider honom nu och det får hon gärna göra för mig. just där och då var jag lite missnöjd för jag hade väntat mig på att få rida Kupido men det är bra att få rida andra hästar för instuktörer också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0