Jour och genrep, LUCIASHOW 11/12 kl 15!

Ingen sovmorgon här inte, det var stalljour även denna helg och var på stallet klockan sju. Gick rätt bra att ta ut hästarna, alla skötte väl sig förutom Kupido, vilken överraskning. Det gick smidigt att få ut både ridskole och privathästarna på fem personer. Vi gjorde klart privtstallet efter att alla var ute i hagarna och sen hade vi tur med att få lite hjälp eller ganska stor hjälp med mockning, det får man tacka familjen AL, malin och Linda framförallt. Det underlättade väldigt mycket och hann bara mocka en spilta innan vi skulle träna inför kadriljen. Så ut och hämta häst för att hinna rida fram och känna lite på hästen. Vi red igenom programmet två gånger och det gick väl sisådär, Rick är inte jätte glad på Lagos och han ramlar in i oss lite då och då. Man känner av att Rick nästan skyggar undan lite när vi ska mötas eller vi kommer för nära. Måste verkligen försöka få igenom Rick imorgon och verkligen få honom lite mer samlad, han vill hellre springa på lite. Jag tycker att det enda jag gör är att ta halvhalter typ stup i ett för att vi ska ligga jämsides med Madicken som jag rider i par med. Syrran och jag är längst fram så det är bäst vi håller oss till programmet och inte rider fel, hänger de andra på då, närå det ska nog gå bra. När vi kom hem blev det tacos, så nu är jag proppmätt och då överdriver jag knappt. Alla kläder som man ska ha med sig imorgon måste tas fram för då väntas LUCIASHOW klockan tre plus att vi har jour imorgon med så det blir full rulle från morgon till kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0