jobb och stall, min onsdag!

Vaknade upp vid sex dag och passade på att duscha vid halv sju och slängde på mig kläder för att bege mig in mot stan för att jobba. Just nu sitter jag bara vid datorn eftersom jag gått från aktiebolagen och granskar nu årsredovisning med andra bolagsformer och det är bara vid datorn. Känns kul att göra något annat och får lära sig nytt, tycker att dagen har rullat på fort. Har börjat kommit in bra och det underlättar verkligen mycket att ha två skärmar. Har fått bytt plats så att jag nu sitter vid ett skrivbord som har två och dessutom större skärmar än vad vi satt vid igår, i mässen. Det känns lyxigt att ha det så, efter jobbet hann man knappt landa hemma förrän vi åkte vidare mot stallet.
Denna vecka drog ridlektionerna igång men bara lite lugnt så här efter betet. Tanken var väl att typ alla ridgrupper skulle ha uteritt men på grund av vädret så blev det nog ändrade planer idag. Dock så red vi ut en snabbis och det var inget regn men vi gick in sedan för att skrittjobba lite mer och Pia hade fixat upp en bana med några enstaka bommar. Som sagt så skrittjobbade mest och det blev lite travjobb och Kupido blev verkligen avslappnad. I början var han inte så arbetsvillig men han gav med sig efter att man kommit igång och han kändes mycket fin när vi avsluta. Det var verkligen ett bra pass, inte ett för hårt pass varken för häst eller ryttare men inte heller något ridpass vi bara lalla runt i skogen. Det var bra upplägg det här första ridpasset av terminen, bra att få nöta på skrittjobb då jag tycker att Kupido blir lätt oengagerad. Han känns fräsch också och jag hoppas det håller i sig, min favorit!
Igårkväll avslutade vi dagen med att åka till kyrkan för att gå på pokemonjakt och man känner sig väldigt bra när man själv går runt medan typ tio bilar åker runt och kör. Idag har spelet varit nere för mig hela morgon och förmiddagen framtill vi var påväg till stallet. Så nu funkar spelet igen och kanske får ta en runda efter jobbet imorgon, vill ha lite nya pokemons.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0