fem av sex.....

Tänk att man har har jobbat fem av sex dagar nu i sträck och det är snart helg och man kan ta det lite lugnt. Nu är dagarna fullplanerad från morgon till kväll, jag börjar dagen med jobb och sedan raka vägen tills stallet för att rida två hästar och sen är det kväll när man kommer hem och ska käka middag. I helgen blir det nog lite lugnare men idag/igår så bytte vi en av hästarna med varann. Syrran har ju inte ridit Roland något så erbjöd henne om hon ville prova han och det var ju självklart att hon gjorde det. Så istället red jag Lagos och Kupido och Lagos var riktigt seg, han var piggare förr när jag red honom. Nu var all energi borta, han kanske hade sprungit av sig all på betet men snart drar ridskolan igång igen. Fast dem blir nog lite slö allihopa av att vara ute hela dagarna nu också, blir annat till veckan. Bjuder på en bild på dagens/gårdagens motionerade hästar, två fuxar och först på speedo Kupido. Han red jag ut i sällskap med Julia och Madicken och han förvånade mig idag, mötte en traktor eller den körde på vägen bredvid en stig vi red på och han brydde sig inte ett enda dugg. Vilken tuffing han är, det är inte alltid den sidan man får se. Den nedersta är ju på Lagos, som jag red väldigt mycket ett tag när han var som nyast eller jag red ju honom när han kom och fortsatte och ha honom då Kupido inte var fräsch typ. Jag gillar honom, han är rolig häst som jag gillat från start även om han inte är den jag rider vanligtvis. Vi hann ju göra en debut på klubbtävling och då var han jätte duktig, funderade på om jag skulle börja tävla honom på lite klubbisar men då dök det upp andra ryttare på honom, bland annat min syster som ni kanske vet. Därav avstod jag men tillbaka till gårdagen. Lagos fick sig en tur i skogen efter att jag ridit ut på Kupido. Lagos var lite mer åt det segare hållet men väldigt snälla hästar. Nu är jag redo för sängen iallafall, jag är duschad och rätt så trött. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0