explosion på jobbet igår...

Denna dag började väl precis som alla andra fredagar har gjort nu när man jobbat hela sommaren, man vaknar kliver upp, gör sig iordning och drar sig in mot stan för att jobba. Jag och Madicken åkte till jobbet lite efter tjugo över sju och vi fick bokstavligen den absolut sista parkeringen på grusparkeringen rätt över lidl typ. Den började likadant som många andra dagar men runt nio tiden så small det plötsligt till på vår arbetsplats. Bara en sekund efter smällen så ser man värsta rökmolnet som flyger upp i luften. Det börjar brinna på golvet men släcks rätt snabbt efter incidenten med en brandfilt. Det var en powerbank som explodera när den låg på laddning och ingen skadades och tur det gick så bra och att det ändå fanns folk där. Hen som satt vid skrivbordet där det skedde mår bra, fick hosta men har varit in och kollat för säkerhetens skull. Det var verkligen en riktigt smäll, det flög aska till mitt skrivbord och då sitter man lixom med typ väggar eller skärmar rund skrivborden och ändå flyger det så långt, detta händer bara några meter snettt ifrån där jag sitter. Röklukten var kvar ett bra tag och vet inte om man inbillar sig att man tyckte det blev tungt att andas eller om det verkligen blev så, men med lite frisk luft emellanåt så kunde vi efter ett tag återgå till arbetet. Att vara med om sådana händelser får en att tänka annorlunda på saker, som speciellt att inte ladda saker över natten eller när man inte har det under uppsyn. Det kan hända så fort och jag har slutat att ladda över natten.
Det blev fredagsfika idag och hade jobbat klart vid kvart tjugo över fyra idag och då blev det in en sväng på dollar innan jag fick skjuts hem. Vid sex tiden skulle man till Adde och Linnéa där det blev tacomys och där blev man kvar hela kvällen. Kom hem och åkte på en gång ut och tog över några gym och sen var klockan plötsligt över tolv och jag hann inte med att blogga innan. Så kan det gå och då blir det så här, en dag efter men det har varit full rulle igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0