en fin häst och bara två dagar kvar till helg!

Min jobbdag såg nästintill likadan ut som gårdagen, höll på med kompleteringar i alla former förutom att skicka ut förelägganden. Efter jobbet så fick jag invänta moster som skulle plocka upp mig, som också jobbar i stan. Slutar ungefär samma tid så det är perfa men det blev lite tidsbrist idag. Vi stack in på maxi för att snabbhandla till deras middag och klockan var redan tjugo över fem när vi åkte från afffären och var påväg hem. Därefter skulle jag äta, slängde i mig två små köttbitar och en potatis, stack sedan till stallet. Vi hade även denna vecka en liten lugnare lektion med lite mindre galopparbete och vi jobbade mycket skritt och när jag satt mig upp och verkligen börja böja och kolla hur han lyssna så verkade Kupido inte så peppad direkt. Tog inte skänkeln, gick nästan typ och halvsov. När jag fick igång honom och han blev lite mjuk i kroppen så blev han bara finare och finare ju längre in i passet vi kom. Vi red lite bågar och får inte glömma att jag tog första galoppen idag sedan hästarna kom tillbaka från betet och Kupido kändes fin som sagt. Tycker att han  nästan är svårast att jobba i skritt, han blir så snabbt oengagerad, så att man måste hitta på något nytt att göra hela tiden. Jag jobbade faktiskt även lite med mig själv och red utan stigbyglar för det mesta när han fått kommit igång och blivit varm i hovarna som man kanske kan säga istället för kläderna. Pokemonspelet var på under hela ridpasset och fick en kilometer till på mina ägg, något är bättre än inget. Nu ska jag hoppa in i duschen, göra mig redo för morgondagen efter att ha varit och promenerat, fångat pokemon och tagit över ett gym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0