Bytte plats igår, bytte idag igen, tillbaka där jag började...

MÅNDAG
Började med att få alla mina grejer till den nya platsen, jag har ju bara en skärm vid min plats och det gör allt lite krångligare när man jobbar med ärenden i rakkön. Där har man nämligen flera unireg bilder uppe samtidigt plus att man har bolex man går in på för att kolla vad som gäller för varje bolagsform/objektform, dessutom ska man ha e-arkivet uppe för att se handlingarna som är inskannade. Svårt att förstå allt detta om man inte är insatt kanske. Gårdagen började ialalfall med att jag jobbade med ärenden i rakkön och vi var ju klara med alla handelsbolag samt kommanditbolag sen förra veckan och hann göra klart alla brf samt ek innan fikat. Så vi sex som jobba med rakkön fick en liten genomgång gällande fab och bab som vi sedan gjorde klart också och då fick vi börja plocka eller snarare sortera ut kompleteringar som kommit in. Det började vi att göra en halvtimma innan lunch och efter lunchtid så hade det kommit in en hel del så vi hade det vi skulle göra.
 
När jag väl var hemma så minns jag knappt vad jag gjorde. Vi fick besök iallafall och man hann åka ut på en liten pokemonjakt mot kvällen. Började vid timrå och tog över gymmet för att sedan åka vidare in till stan men vi fann inte en enda ny pokemon, vilket var väldigt dåligt tycker jag. Börjar lessna på både mobilen och spelet, det eller den stängs av hela hela tiden.
TISDAG
Jag hann komma till jobbet och vi hade genomgång eftersom det inte fanns något att göra, eller klart det fanns men inget som vi visste vad, så vi fick en snabb genomgång om hur vi skulle hantera det som vi delar ut och sorterade ihop. Hann inte göra mycket förrän den ordinarie kommer, platsen jag fått bytt till igår. Hon kom tillbaka från semestern så jag fick byta igen men nu sitter jag på min plats igen, vi är ju just nu klara med alla ärenden i rakkön som kommit in får väl se om det dyker upp nå mer sånt jobb, ifalld et kommer in några fler innan man slutar. Som sagt, nu sitter jag på min "vanliga" plats, där jag satt när jag höll på att granska AB, vilket var pappersarbete. Det gick ju bra när jag väl fick upp programmet, unireg kände av att jag suttit vid andra datorer så fick gå till helpdesk, sen var det bara att köra på. Vi satt ju kompleteringen tillsammans med den handling som den tillhörde och därefter får man kolla om det finns en komplett handling, att allt stämmer och finns med helt enkelt. Kort och enkelt sagt, är allt okej så är det bara att lägga i en hög så att man sedan kan regga dem som är okej, finns brister så läggs det i en annan hög och det måste skickas ut ett nytt föreläggande och komma in ännu en kompletering. Detta rullar på tills att stämmer och är som det ska. Så det har blivit lite varierande jobb idag, gått runt och sortera ut kompleteringar och även suttit vid datorn, kollat igenom dem och reggat. Nu är man alltså tillbaka till pappersarbete och framförallt till aktiebolagen. Dagen har gått segt men ändå inte, jag vet inte men nu är jag hemma och kollar lite youtube eller rättare sagt kollar jag på jov, bilden tagen därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0