Madicken fyller 22 år!

Idag är det onsdag vilket innebär att lilla jag inte behöver åka till skolan, inte ens en liten tripp. Har inga lektioner på onsdagar vilket känns så otroligt skönt, sov rätt länge idag och klev upp, syrran fick öppna paket eftersom att hon fyller år idag. Tänk att hon är 22 år, hon ska vara nöjd att dem tycker hon ser ut att vara 17 medan dem tror att jag är den äldre. Minns inte vad dem sa idag men det var helt klart inte min ålder, 18 år är jag fortfarande. Fyller inte år nå oftare än någon annan. Har läst lite i svenska boken som ska vara utläst till imorgon, har fortfarande en bra bit kvar, hela 11 kapitel faktiskt så ska försöka läsa så många kapitel jag orkar nu. Jag får ta lite små pauser emellan läsandet så jag inte ska somna, fast måste faktiskt säga att det jag läser nu är faktiskt intressant. Zlatan har haft det rätt tufft i sitt liv, allt är inte en dans på rosor för honom och man får en liten annan syn på honom efter man läst boken. 
När det är onsdag så betyder det också att vi ska till stallet, först för att rida Tibor och Boye sen för att ha lektion också. Idag var det till och med dubbellektion, först red vi och hade markarbete, därefter hade vi teori, longering. Först red jag Tibor och det blev inne idag pga vädret, det regna för fullt och hade ju varit ute två dagar nu med honom så lite trim inne dör han inte av. Vi trimmade lite inne i både skritt och trav, han fick jobba lite skänkelvikning och även lite öppna och sluta. 
Kupido fick skutta lite idag, det blev markarbete och det klagar man aldrig över. Hade tre sockerbitshinder på ena långsidan med 4 galoppsprång mellan varje. Sedan på andra långsidan hade vi ett sockerbitshinder på mitten sedan från sockerbitshindret blev det en båge ut med två hinder. Om mobilen har lust att samarbete med mig så ska jag försöka ladda upp några språng på dagens övningar, det blir isåfall någon gång imorgon efter klockan halv fyra. Kupido skötte sig halvskapligt idag, tyckte han blev lite väl på och speiciellt i högervarvet. Lite halv vinglig eller han ville inte vara rak riktigt, han blev lite överallt typ annars så gick det okej. Det var bättre sist tycker jag men han skötte sig, vi fick ju ett par bra språng också. Han är duktig Kupido och vi är så taggad till kommande hemmatävling som är nästa helg. Måste även tillägga och berätta att jag vann tävlingen som jag var med på hos My. Så snart har jag ett mobilskal med finaste Kupido. Nu måste jag fortsätta läsa boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0