Hemma i soffan....

Ligger nu hemma i soffan och är rätt så slut efter en hel eftermiddag på stallet, tre hästar ridna. Först ut var Tibor och för han blev det lite dressyrtrim i paddocken och han kändes fin men nästan lite seg. Red inte nå jätte hårt med honom men vi travar lite mer och mer för varje gång. Efter Tibor var det Rick, han fick komma ut på en lugn tur i skogen. Han lät under hela turen och tror han tyckte det var härligt att komma ut. Tråkigt att bara gå inne hela dagarna men nu ska han få gå ute om vädret tillåter det, iallafall under dagarna vi rider honom. Sist men inte minst var det Kupido, det blev markarbete ute i paddocken och det kändes som han var överallt. När jag värmde upp ville han inte riktigt samarbeta och det tog lite tid att få honom avslappnad. Red fram på två bommar som låg på en långsida och sedan hoppade vi en båge och två sockerbitshinder. Kupido flög åt alla håll och var hur på som helst. Han ville bara rinna iväg och dra iväg i full galopp. Det var helt klart varken hans eller min bästa insats. Vet inte om det är mig det sitter i eller om det kanske bara var en dålig dag. Vi får ta nya tag på lördag då vi ska hoppträna, vill ha honom som han var förra veckan, helt jävla underbar. Ursäkta att jag svär men då var jag verkligen nöjd efter ridpasset, kan inte påstå att jag är ens när nöjd. Visst sista rundan blev väl bra men resten kändes typ skit. 
Hoppade denna bana där 1 & 2 är sockerbitshinder och 3 var oxer kommer jag på nu och fyran ett räcke. Vi hoppade banan och båda hållen men svängen från trean till tvåan var lättare sagt än gjort. Får ta med mig sista rundan, det var väl bra att han blev fin på slutet. Då blev han väldigt fin i formen trots att tempot var på topp. Nä men han måste ha varit väldig pigg och glad idag för Gud vad han hade energi. Precis som att han hade haft vila i en vecka typ.
Tycker om denna fux oavsett hur ridpasset blir, det kan inte alltid gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0