klubbtävling 90cm...

Det blev ingen sovmorgon idag inte utan upp vid kvart i 8 för att åka raka vägen upp till stallet för att börja bygga inför tävlingen, den blev inflyttad tyvärr vilket jag tyckte va lite tråkigt. Iallfall så hann man ju se på lite tävling innan jag hoppa då han gick i 70cm med en annan. Kändes väl inte så där jätte bra egentligen, när hon flög av på framhoppning och jag tänkte att attan om det sitter i när jag ska hoppa men jag passade på att kolla när hon var på banan också och där stanna han ut sig. Efter det gick tiden rätt så fort, jag fick komma in på framridningen rätt tidigt och Kupido fick en liten paus innan jag börja hoppa fram. Han var ju redan uppvärmd så jobbade han bara lite lugnt och försökte få han avslappnad vilket han blev. Började hoppa fram och han hoppade oerhört bra och det kändes så kul att han verkligen var fokuserad. Han fjantade sig lite på oxern men jag tyckte att han kom en gång bra och var nöjd så, därefter var det min tur på banan. Tyvärr fick vi 4 fel i början av banan, han ville ha mer plats för galoppsrånget men ändrade sig i sista sekund och smög ut på sidan fast sedan tog vi hela banan och det gick riktigt bra. Är nöjd ändå att vi tog oss runt för jag kände att han var lite osäker på ett sätt men jag vet ju att han kan hoppa, vi tar nollan nästa gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0