en dag närmare fredag...

Torsdag och det är skola, som vanligt, haft typ två lektioner och sedan lite eget plugg utöver det. Ligger lite efter i fysiken och tänkte eventuellt försöka hinna med lite mer imorgon men det har ju inte bara varit skola idag utan efter det så var det dags att rida, först upp till Amie. Hon red jag på plan och hon är riktigt svår tycker jag men hon kändes ändå bättre i traven framförallt. Jag har inte riktigt hittat knapparna på henne men så mycket haar jag inte ridit henne heller. efter att man var klar med allt hos Amie åkte syrran och jag vidare till nästa stall, THF där vi skulle rida Kupido och Sukke. Vi började med att skritta ut lite i skogen och eftersom Suzuki bara skrittar gick vi sedan till paddocken så att jag kunde trava Kupido lite lätt. Han kändes avslappnad även idag och det är nu man vill sitta och rida ett dressyrpass. Han är så himla mycket bättre när man inte rider lektion, det är så mycket hästar överallt, nu kan han lixom slappna av och man kan jobba igenom honom ordentligt. Det som var farligt idag var bara skuggorna men annars så gick allt bra, vem vet om skuggorna attackerar...
Amie
 
Kupido
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0