Jag behöll första placeringen i allround KM

Idag var det hoppning på schemat och kände mig inte super taggad för att tävla men ville trots allt ändå vinna. Jag visste att om jag safeade och bara red felfritt och inte hade jätte dålig tid att jag skulle bli placerad i både KM i hoppning och allrounden men som den vinnarskalle man är, så vill man ju försöka vinna klassen också. Vi satsade för mycket och fick därav fyra fel i omhoppningen och detta är ett bevis på varför jag inte vill starta först. Syrran fick också ett stopp i omhoppningen och därmed kunde alla bara ta det lugnt och bli placerad. Varför känner jag just nu, jag var först ut i både dressyren och i hoppningen. Hade mer än gärnat vilja startat sist, jag skulle hoppat 90cm istället men detta är inget att lägga energi på. Det är bara så surt när jag vet att det är hoppningen som vi ska visa vad vi går för och sen går det bara skit, Rick borde inte tveka, det gör han så sällan. Fick iallfall med mig två fina placeringar från årets klubbmästerskap, 1:a plats i dressyren, där kom vi två förra året och 1:a plats i allrounden precis som förra året. Däremot fick vi ner i placering på hoppningen men livet är inte alltid rättvist. Nu ska jag ner, duscha och försöka få mig på andra tankar, så besviken som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0