hinner inte med mig...

Man känner sig trött och sliten varje dag nu när man kommer hem, från både skolan och stallet. Man får kämpa för att inte somna så fort man sätter sig. Idag eller igår blir det ju men iallafall på tisdagen så klev jag upp redan mellan 8 och 8:30 men började inte förren 11:20. Jag och Issa passade på att plugga till ena provet som vi ska ha den här veckan, fysik och det är på fredag men sen har vi ju historia prov på torsdag. Att man får ha med boken på provet säger ju mig som att vi inte kommer ha stor användning av boken egentligen. Det gör detta prov lite klurigare, man vill ju ha et så bra resultat som möjligt men det är samtidigt så svårt och veta vad man skall kunna och inte. Två riktiga lektioner idag, matte som vi inte haft på över två veckor och religion som vi har prov på nästa vecka. Det känns att vi har mycket i skolan just nu, sen har vi inlämningar som knappt man har börjat med som ska in om en vecka och någon om två. Det skulle ju ha varit bra om dygnen bestod av 30 timmar istället för 24 för då hade man kunnat lagt några fler timmar på sömn, vilket jag känner kan behövas nu.

Morfar hämta mig från skolan och då stannade man en stund där nere. Sedan hem för att hinna stallet, Boye blev ompysslad och fixade åt honom. Blev hundvakt en stund och det pratas och det tar alltid längre tid än vad man tror. Åkte hem och sedan for vi och köpte Inez, passade på att övningsköra och jag tycker det är böst att övningsköra mot kvällen. Det är typ inge trafik och det mesta bara rullar på, det är så det ska vara. Få inte tala om lastbilen som for av motorvägen när vi var påväg till stallet. Han kör av motorvägen strax efter Timrå kyrka men sedan stannar han och tänkte typ vända och köra ut på motorvägen igen. Han höll på att backa in i bilen bakom, det blev kö från avfarten från motorvägen och bara en massa kaos. Tillslut när hjärncellerna full på plats och han insåg att han inte kunde köra som han tänkt fortsatte han vidare mot Lidl. Det är sådana här gånger man är glad att man inte kör bil, även fast det inte var vi som låg bakom lastbilen/långtradaren utan vi skulle ut på motorvägen. Han måste ha varit vimsig men nu ska man väl läsa eller se på serie så man somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0