Chosen säsong 3!!

Den 2 juli började jag se serien Chosen och och anledningen var väl mest för att jag såg att Chad Michael Murray skulle va med, har jag för mig och till en början tyckte jag att den var rätt värdelöst men Chad hade inte kommit in i serien än så jag fortsatte kolla och jag blev mer och mer fast i serien som jag lätt blir. Ju fler avsnitt jag såg desto mer ville jag se och den blev ju bättre när Murray kom in i serien vid säsong 2 och han blev typ en huvudkaraktär han också och jag tänker inte spoila hur det går för honom i spelet men han är en utav de "Chosen". 
Handling:
Det handlar om helt vanliga människor som plötsligt kastas in i ett spel där allt handlar om att antingen "döda eller dö själv", man måste alltså döda för att överleva och allt hänger på de val du gör. När en låda anländer till dig så vet du att du blivit Chosen och det finns ingen återvändo, det vill säga efter att en låda dykt upp som innehåller en pistol samt en bild på en främling. I lådan får de instruktioner om att döda personen på bilden innan en viss tidpunkt. Det här spelet tar aldrig slut utan när den ena spelaren jagar en främling så kan den andra vara jagad av en annan.
I första säsongen får man följa advokaten Ian Mitchell (Milo Ventimiglia) som en dag plötsligt får en låda och är därmed utvald. Han söker upp killen på bilden och attackeras av andra främlingar som är i samma situation fast har han på bilden. Han får reda på att han har valts ut av en mystisk organisation som kallas The Watchers av en annan spelare som upptäcker att han är ny och berättar hur det ligger till efter hennes egna erfarenhet av spelet. I andra säsongen kommer en ny spelare in Jacob Orr (Chad Michael Murray) och vi får följa honom. Nu ska jag börja se säsong 3, den kunde jag inte se förut så man få passa på nu lite eftersom när jag har tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0