studiebesök -> skola -> stallet

Fick lite sovmorgon eftersom jag och Hannah skulle på studiebesök och sovmorgon var något jag verkligen behövde, det var otroligt skönt. Var helt slut efter helgen och studiebesöket på Bogrundet gick mycket bra, vår kommande handledare visade oss runt och berättade lite kort om allt i princip. Kom till skolan vid lunch och hade bara matte och engelska, tyska vikarien var hemma och vabba och lpå grund av det blev lektionen inställd. Sedan blev det stallet nästan direkt, åkte hem och slängde i mig lite thai och drog sedan till stalllet. Red först Kaj och  Madicken Aron innan hon skulle börja jobba och sedan passade jag på att vara lite duktig och plugga. Sedan red jag Prince som från början var väldigt spänd men han blev mycket fin efter ett tag, väldigt nöjd över honom och Kaj kämpade på bra han med. Det var väl typ bäst i början där, han är ju inte den piggaste utan man får driva på honom lite hela tiden annars dör han av. Jobbade lite serpentiner med övergångar som vi sedan körde i både skritt, trav och galopp. Sedan blev det återigen lite plugg och nu sitter jag med datorn i knäet och kollar på lite markarbete, sen blir det fodring och sen kan man åka hem och äka middag. Man blir ju lite hungrig och den senaste tiden känns det som att jag alltid är hungrig men äta bör man annars dör man, har jag hört.
Kajtek👆
Prince👇



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0