Skönt men samtidigt tråkigt...

Då var denna utbildning avklarad i stort sätt, lite slutprovs uppgifter kvar att göra bara. Det är både praktiska och skriftliga uppgifter som väntas och skall göras. Måste säga att det känns otroligt skönt att det är klart nu men ändå lite tråkigt. Kommer inte direkt att sakna det långa dagarna och att ha en alldeles tom mage på lördagarna men människorna som har varit med under utbildningen kommer man ju att sakna. Jag tycker att vi har varit en rätt bra grupp, helt igenom och tycker att min grupp som jag planerat simlektionen med inte kunde vart bättre, vi har haft mycket bra simlektioner.
Fem i halv åtta var jag på plats på fjärran höjder badet idag. Förberedde inför den sjunde lektionen och körde igång lektionen klockan 8 och den höll i 30 min. Sen var det bara att kolla på grupp nummer två och efter deras lektion var det dags för simprov. Tredje sist ut och provet innehöll att man först skulle simma med livboj, dyka ner och hämta docka, bogsera en kompis tillbaka 25 meter. Dax för teori med Thed efter att alla gjort simprovet. Då var det grupparbete två och två där vi skulle planera tre lektioner som skulle innehålla ett simmärke i vardera lektion. Lunch sen och mera teori fast med Catharina, mer grupparbete fast tre och tre och samma grupper som vi hade på teorin med henne igår. Planering av sista simlektionen efter att vi var klar med grupparbetet och hade framfört det. Blåste ballonger, diplomen var fixad sen igår och sen var klockan slagen, avslutning med barnen. De fick visa upp hur det simma både bröst och ryggsim, körde hinderbana, dansstop och avslutade med strömmen. Efter båda simkurserna var det dax för våran avslutning, fick intyg på det vi klarat och gjort, käkade lite tårta och började sen rulla vidare hem mot Timrå igen. Nu blir det inget mer Gävle på ett tag, ska njuta och sova ut nästa helg. Det är tur att det snart är lov, känner att det behövs för mig nu. Man blir så slut i kroppen av att bada så mycket som vi gjort och det långa dagarna som tagit på ens krafter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0